Tekstlogica – Sinterklaas
Het is weer tijd voor lootjes, surprises en gedichten, dus ook tijd voor een tekstlogica – Sinterklaas. Een tekstlogica waarbij moet worden uitgezocht wie welke surprise heeft gemaakt, voor wie de surprise wordt gemaakt en welk cadeau er in verstopt zit.
Sinterklaas
De Sinterklaastijd is voor kinderen altijd erg spannend. Het is een tijd waarin er van alles gebeurd. De schoen mag worden gezet, er komt een strooipiet op school, er wordt geknutseld, pepernoten gebakken, en dan moet er natuurlijk ook nog gewerkt worden tussendoor. Met deze tekstlogica- Sinterklaas zijn de kinderen op een leuke manier in het thema bezig met begrijpend lezen, logisch nadenken en puzzelen. Wat wil je nog meer.
Tekstlogica
Bij een tekstlogica is het de bedoeling om aan de hand van enkele gegevens te ontdekken welke gegevens bij elkaar horen. Door de hints goed te lezen kun je bepaalde conclusies trekken die je in de puzzel kunt verwerken door middel van kruisjes en rondjes. Als je alle gegevens goed verwerkt kom je uiteindelijk tot de goede oplossing van de tekstlogica.
Heb jij ook een verzoek voor een tekstlogica met een bepaald thema of onderwerp? Graag hoor ik dat via het contactformulier. We proberen dan om hier een tekstlogica bij te maken. Wist je dat je alle tekstlogica’s overzichtelijk op een rij kunt vinden op mijn Yurlspagina?
Ook heeft Denksport vaak leuke tekstlogica’s in een boekje op verschillende niveaus.
Het bestand
Delen op social media of per email :
Deze puzzel klopt niet naar mijn mening. Er zitten dubbele beweringen in. Emma houdt van paarden. Maar sem maakt een surprise voor een jongen. Etc
Ik heb de puzzel door meerdere mensen laten maken en ze konden hem allemaal prima oplossen, dus de puzzel klopt.
dat zal v1 zijn. Versie 2 is nu “voor iemand die van paarden houdt”, i.e. emma.
Ja hoor de puzzel klopt, geweldig leuk om te maken 🙂
Hallo,
Voor welke leeftijd is deze opdracht? En is dit voor alle tekstlogica’s hetzelfde?
Dat verschilt. Ik kan daar niet echt een niveau aan hangen. Het ligt er helemaal aan hoe goed de kinderen kunnen lezen en logisch kunnen nadenken. Kwestie van uitproberen.
gewoon loslaten op kind, als het faalt, te hulp schieten.