zaterdag, oktober 26, 2024

Beginnen met programmeren met het Wipeout parcours.


Het Wipeout parcours is een verbeterde versie van de originele tutorial die we in 1 al hebben behandeld.
Nadat we zelf de originele tutorial meerdere keren met leerlingen hadden gedaan kwamen we al snel tot de ontdekking dat deze opdracht nogal zijn belemmeringen hadden.
Het “gebouw” waar de leerlingen doorheen moeten met hun Agent is niet echt overzichtelijk, en met name bij het vernietigen van de boom vonden we het niet echt duidelijk.
Bovendien vinden we een groot gedeelte van de uitleg door de bordjes en NPC’s ook niet echt voldoende.
Daarom hebben we zelf een parcours gebouwd die je leerlingen kunnen doorlopen om te leren programmeren in minecraft.

Stap voor stap nemen we dit parcours door op de volgende pagina’s.

Je begint bij 02a waarna je onderaan die pagina kunt doorklikken naar de volgende pagina 02b enzovoort. Via Terug naar vorige menu kom je weer terug op deze pagina.


02a – Beginnen met programmeren met het Wipeout parcours – De wereld.

Wipeout parcours - De wereld02b – Beginnen met programmeren met het Wipeout parcours – De eerste drie opdrachten

wipeout opdracht 2 en 302c – Beginnen met programmeren met het Wipeout parcours – Opdracht 2 en 3

02d – Beginnen met programmeren met het Wipeout parcours – Opdracht 4 en 5



Volg ons :

Volg ons op Facebook Volg ons op Twitter Volg ons op Pinterest