dinsdag, juli 16, 2024

03 – Plannen van de lessen


Je klaslokaal instellen voor Minecraft Education

Er zijn lessen ontwikkeld die je door een bestaande les leiden en eindigen met een sjabloon dat je kunt gebruiken om je lessen te ontwerpen.

Als je net bent begonnen met Minecraft: Education in je klaslokaal, is het het beste om:

  1. Een les met Minecraft: Education te behandelen als elke andere les met vaste routines.
  2. Meer tijd in te plannen voor inloggen en starten (minimaal 10 minuten voor de eerste keer) bij het plannen van een les.
  3. Denk van tevoren na over de manier waarop je content/wereld/instructies met je leerlingen gaat delen.
  4. Houd een introductiesessie met leerlingen om de regels door te nemen en hoe ze Minecraft in de klas versus thuis gaan gebruiken.
  5. Zelfs als al je leerlingen zeggen dat ze Minecraft al eerder hebben gespeeld, is het een goed idee om hun geheugen op te frissen en een aantal klasregels door te nemen. Sommige leerlingen zijn verlegen of willen hun gezicht niet verliezen door toe te geven dat ze niet weten hoe ze moeten spelen, dus het is het beste om te beginnen bij “ground 0”.
  6. Introduceer verschillende gebaren die je zult gebruiken om je klas te beheren. Denk bijvoorbeeld aan klappen in je handen. Of het gebruik van een fluitje.
    1. Gebaar 1 – om de aandacht van de leerlingen te trekken.
    2. Gebaar 2 – om iedereen hun laptop te laten sluiten of te stoppen met spelen.
    3. Gebaar 3 – “Ik snap niet hoe ik de opdracht/taak moet voltooien.” .
    4. Gebaar 4 – “Ik heb een technisch probleem.”
  7. Koppel leerlingen op basis van hun prestaties in Minecraft na de eerste sessie, zodat ze elkaar kunnen helpen tijdens de activiteit.
  8. Stel vanaf het begin de tijd vast en wees strikt in het implementeren van deze regel. Je zult altijd leerlingen hebben die om extra tijd vragen.
  9. Heb een duidelijk en realistisch doel in gedachten van wat je wilt zien na het gebruiken van Minecraft. Zorg ervoor dat je ook de verwachtingen van de leerlingen vaststelt.
    Sommige leerlingen kunnen perfectionisten zijn.
    Ze moeten begrijpen dat ze eerst het doel moeten bereiken en het dan later moeten perfectioneren zoals ze willen.
  10. Sla de planningstijd met je leerlingen niet over. De planningsfase is essentieel voor hen om het doel te bereiken.


Volg ons :

Volg ons op Facebook Volg ons op Twitter Volg ons op Pinterest